Βασικά εμπόδια της επιχειρηματικότητας
- Την 5 Φεβρουαρίου 2016
- εμπόδια, επιχειρηματικότητα, μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Στην προσπάθεια για επιχειρηματική εκκίνηση ή ακόμα για επιχειρηματική πρόοδο, τα εμπόδια που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι πάμπολλα. Ορισμένα σχετίζονται με παράγοντες που αφορούν τον κομιστή της επιχειρηματικής ιδέας ή τον επιχειρηματικό φορέα και άλλα έχουν να κάνουν με εξωγενείς και ανεξέλεγκτους παράγοντες.
Ως εξωγενείς και ανεξέλεγκτοι παράγοντες λογίζονται για παράδειγμα το ασταθές φορολογικό περιβάλλον, ζητήματα που σχετίζονται με αναπάντεχα προβλήματα υγείας, περιβαλλοντικές καταστροφές, εχθροπραξίες, σαμποτάζ κτλ. Τα παραπάνω είναι μπορεί να είναι δύσκολο να προβλεφθούν ή να αντιμετωπιστούν και συνεπώς αναβάλλουν επιχειρηματικές προοπτικές.
Παρολαυτά δεν αποτελούν την πλειοψηφία των εμποδίων. Τα περισσότερα προέρχονται μέσα από τις ίδιες τις επιχειρήσεις και συνοψίζονται στα εξής:
Έλλειψη χρηματοδότησης: Αποτελεί το λογικότερο και συχνότερο πρόβλημα αποθάρρυνσης οποιασδήποτε επιχειρηματικής προσπάθειας. Ειδικά τον πρώτο χρονικό διάστημα λειτουργίας μιας επιχείρησης τα κέρδη, αν υπάρχουν, θα είναι περιορισμένα. Το ελληνικό τραπεζικό σύστημα δύσκολα θα χρηματοδοτήσει μια επιχειρηματική προσπάθεια. Εναλλακτική πρόταση αποτελούν τα επιδοτούμενα προγράμματα που προκηρύσσονται ανά διαστήματα, χωρίς βέβαια να είναι πανάκια, ο δανεισμός από φιλικούς κύκλους, ίσως η πώληση κάποιου περιουσιακού στοιχείου κ.α. Σε καμία περίπτωση πάντως η λύσει δεν πρόκειται να έρθει σκεφτόμενος, ‘‘γιατί δεν έχω κεφάλαιο’’, αντί του, ‘‘πώς μπορώ να βρω κεφάλαιο’’.
Έλλειψη γνωριμιών: Προφανώς για να υπάρξουν επιχειρηματικές συναλλαγές κάποιος πρέπει να αγοράσει το προϊόν/υπηρεσία που παράγει η επιχείρηση. Το να κατορθώσει λοιπόν μια νέα επιχείρηση να κάνει πωλήσεις, είναι σίγουρα κάτι δύσκολο. Κανείς όμως δε γεννιέται με γνωριμίες. Αυτές αποκτούνται με τον καιρό. Η κοινωνικότητα του επιχειρηματία, διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς ειδικά όταν μιλάμε για νέα επιχείρηση, ο υποψήφιος πελάτης θα συναντήσει πρώτα τον άνθρωπο/επιχειρηματία και τα χαρακτηριστικά που τον συνοδεύουν και αναλόγως με τη γοητεία που του ασκήσει μπορεί να αποφασίσει, κάποια στιγμή να συνεργαστεί μαζί του. Συμπληρωτικά τονίζεται ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ή η διοργάνωση διαφόρων δραστηριοτήτων από τον επιχειρηματία σίγουρα θα αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης.
Έλλειψη εμπειρίας: Ο φόβος του ότι δεν νιώθω έτοιμος να ανοίξω τη δική μου επιχείρηση ή ότι δε γνωρίζω πως να αντιμετωπίσω ένα πρόβλημα όταν προκύψει, λόγω του ότι δεν έχω εμπειρία και δεν ξέρω πως θα χειριστώ καταστάσεις, είναι σίγουρα ισχυρός. Απ’την άλλη όμως κανείς δε γεννήθηκε με γνώσεις και εμπειρίες, αντιθέτως προέκυψαν βάσει σπουδών, προσωπικών βιωμάτων ή εμπειριών άλλων ανθρώπων. Κανένας δεν είναι αλάνθαστος, ακόμα και ο εμπειρότερος επιχειρηματίας μπορεί να λαθέψει. Σκοπός είναι σίγουρα να αποφευχθούν, παρόλαυτα και αυτά με τη σειρά τους αποτελούν διαδικασία εμπειρίας, οπότε το σημαντικότερο προσόν είναι η ψυχραιμία στην αντιμετώπιση τους.
Η στάση μας μπροστά στην επιχειρηματικότητα, αντικατοπτρίζει ίσως τη στάση μας ζωή μας. Τα προβλήματα και τα εμπόδια θα φαίνονται πάντα ανυπέρβλητα που θα ξεπεραστούν μόνο αν η θεωρία, η ιδέα, μετουσιωθεί σε πράξη. Ο μόνος που δεν κάνει λάθη, που δεν κινδυνεύει να χάσει χρόνο και χρήματα, που δεν φοβάται για την αλλαγή στη φορολόγηση των επιχειρήσεων, είναι αυτός που δεν κάνει τίποτα. Είναι προτιμότερο να κάνεις κάτι, να προσπαθήσεις μέσα από μια διαδικασία σκέψης και εκτίμησης των δεδομένων να δραστηριοποιηθείς επιχειρηματικά, παρά να έρθει κάποια στιγμή η εποχή και να γίνεται αυτοκριτική, συμπεραίνοντας ότι κακώς δεν μετουσιώθηκε σε πράξη εκείνη την επιχειρηματική ιδέα.
Για κάθε άλλη πληροφορία επικοινωνήστε με την Ελιά Μελετητική συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας ή στα τηλέφωνα που βρίσκονται στην ιστοσελίδα μας.