Προώθηση και πώληση αγροτικών προϊόντων. Αγρότης σημαίνει Επιχειρηματίας.
- Την 5 Ιανουαρίου 2016
- Πώληση αγροτικών προϊόντων
Κάθε μέρα ακούγονται όλο και περισσότερες φωνές και αντιδράσεις σχετικά με τα προβλήματα του αγροτικού κλάδου τα οποία είναι διαρκώς αυξανόμενα. Αύξηση της φορολόγησης των αγροτών, αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΓΑ, αύξηση της τιμής αγροτικού πετρελαίου, αύξηση των φυτοπροστατευτικών σκευασμάτων, μείωση της επιδότησης, μείωση της τιμής πώλησης αγροτικών αγαθών.
Αυτή είναι η καθημερινότητα που διαδραματίζεται στην ελληνική κοινωνία και προφανώς επηρεάζει και τον αγροτικό πληθυσμό. Έχει γραφτεί πάρα πολλές φορές ότι ο αγρότης, ο άνθρωπος δηλαδή που τα εισοδήματα του προέρχονται από τον ιδρώτα που ξοδεύει για να καλλιεργήσει τη γη, πρέπει να αφιερώσει χρόνο για να συμπεριλάβει στις δραστηριότητες του και την πώληση της παραγωγής του. Να βγάλει δηλαδή τη φόρμα εργασίας και να φορέσει το κουστούμι του επιχειρηματία.
Πόσο όμως εύκολο είναι κάτι τέτοιο. Αν αναφερόμαστε σε ανθρώπους που έχουν περάσει από την πρώτη νιότη, τότε σίγουρα είναι δύσκολο. Η δυσκολία έγκειται στο ότι όσο πιο μεγάλος είσαι τόσο πιο δύσκολα αλλάζεις νοοτροπία, όχι μόνο στο κομμάτι της εργασίας αλλά και σε αυτό της προσωπικότητας. Εξαιρέσεις βέβαια υπάρχουν παντού.
Σε ότι αφορά όμως το νέο αγρότη που μάχεται για να επιβιώσει και να αυξήσει την αποδοτικότητα των καλλιεργειών του, πρέπει να καταστεί με όσο το δυνατό μεγαλύτερη σαφήνεια, ότι πρέπει να ακολουθήσει παράλληλα με την αγροτική και επιχειρηματική πορεία. Πάντα βλέπεις το δρόμο που έχουν ακολουθήσει οι παλαιότεροι με την υπενθύμιση όμως ότι οι νέες εποχές χρειάζονται και νέες τακτικές.
Για παράδειγμα πρόσφατα αποφασίστηκε με υπουργική απόφαση η διάθεση των αγροτικών προϊόντων απευθείας από τους παραγωγούς, γεγονός που σημαίνει ότι με τις σωστές κινήσεις ο αγρότης θα μπορέσει να αυξήσει τα εισοδήματα του.
Η διάθεση των αγροτικών προϊόντων μέσω ίντερνετ είναι επίσης μία διαδικασία που έχει διαδοθεί αν και υπάρχουν αρκετοί περιορισμοί κυρίως όσον αφορά το συνδυασμό φρεσκότητας και ταχύτητας παράδοσης των προϊόντων.
Έχουν επίσης δημιουργηθεί διάφορες ηλεκτρονικές πλατφόρμες που φέρνουν σε επικοινωνία αγρότες με καταναλωτές ή με λιανέμπορους, οι οποίες λειτουργούν σαν εργαλείο προβολής τόσο της τοπικής παραγωγής όσο και της κάθε περιοχής.
Αξίζει να αναφερθεί η προσπάθεια φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης, οι οποίοι δημιούργησαν μια τέτοια ηλεκτρονική πλατφόρμα με την ονομασία “Kaloudia” (www.kaloudia.com) και η οποία προωθεί τόσο τα τοπικά προϊόντα όχι μόνο της Κρήτης αλλά κάθε περιοχής όσο φυσικά και την ίδια την περιοχή, μιας και η εμβέλεια της είναι πανελλήνια.
Τέτοιες ενέργειες ίσως υπολείπονται δημοσιότητας, παρόλαυτα υπάρχουν και είναι στο χέρι του κάθε αγρότη να τις εκμεταλλευτεί.
Οι δύσκολοι καιροί απαιτούν γενναίες και καινοτόμες αποφάσεις. Η καθήλωση σε μοτίβα του παρελθόντος δεν πρόκειται να φέρει καλύτερα αποτελέσματα. Απαιτείται θάρρος και υπομονή, για όλους μας.
Για κάθε άλλη πληροφορία επικοινωνήστε με την Ελιά Μελετητική συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας ή στα τηλέφωνα που βρίσκονται στην ιστοσελίδα μας.